BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 14, 2009

Misteri Rumah Kosong

Walaupun sudah mendirikan rumahtangga, namun Fatimah masih terus menetap bersama ibunya yang telah uzur di kampung. Suaminya, Syamsul, ikut tinggal bersamanya di rumah tersebut. Syamsul hanya mengambil upah melakukan kerja-kerja kampung sebagai sumber pendapatan.
Selepas ibunya meninggal dunia, Fatimah dan Syamsul telah berhijrah ke bandar untuk memulakan perniagaan makanan. Mereka menyewa rumah di sebuah kawasan setinggan. Berkat usaha mereka yang gigih, perniagaan mereka semakin maju, dari membuka gerai di bawah pokok akhirnya mereka berjaya membeli satu unit kedai. Mereka juga telah tidak tinggal menyewa lagi sebaliknya membeli sebuah rumah teres dua tingkat yang terletak di pinggir bandar.
Kawasan perumahan yang dihuni oleh mereka merupakan sebuah kawasan baru. Walaupun semua rumah di sana telah mempunyai pemilik, namun kebanyakannya masih belum berpenghuni. Semenjak menduduki rumah tersebut, mereka hanya berada di rumah pada waktu malam kerana sibuk menguruskan restoran mereka pada sebelah siang.
Suatu hari Fatimah berasa kurang sihat, badannya sakit-sakit dan hilang selera makan. Suaminya tidak membenarkan Fatimah pergi ke restoran. Selepas membawa Fatimah ke klinik untuk mendapatkan rawatan, Syamsul menghantar Fatimah pulang ke rumah untuk berehat.
“Hari ni awak tak payah ke restoran. Awak berehat saja kat rumah. Biar abang sorang yang uruskan kat sana.” Perintah suaminya apabila Fatimah menyuarakan hasrat hendak mengikut Syamsul ke kedai mereka.
“Ala! Saya tak apa-apa bang. Lepas makan ubat nanti saya oklah bang.” Pujuk Fatimah. Fatimah sebenarnya tidak mahu tinggal sendirian di rumah. Dia takut kalau perompak memecah masuk ke rumah ketika dia sedang berada di rumah, dia takut.....

Bakal menemui anda...... tak lama lagi.

0 comments: