BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 26, 2009

Wanita Berpakaian Serba Putih

“Eh! Ada suratlah.” Bisik Yana ketika membuka peti surat yang tersangkut di pintu pagar rumahnya. Sampul surat bertulis URUSAN SERI PADUKA BAGINDA itu dibawanya masuk ke dalam rumah. Surat yang dialamatkan kepadanya itu lantas dibuka.

“Alhamdulillah!” Jeritnya perlahan sambil meraup muka dengan tapak tangan. Wajahnya kelihatan cukup gembira dengan berita yang diperolehinya itu. Memang Yana teringin sangat hendak mengikuti program tersebut setelah mendengar cerita dari kawan-kawannya yang pernah melaluinya. Yana tersenyum-senyum sendiri. Lagaknya seperti seorang kekasih yang sedang angau.

“Kenapa kamu tersenyum sorang-sorang ni Yana?” Tegur Puan Nora dari pintu rumah. Wajah Yana berubah merah. Dia terasa malu apabila ditegur begitu oleh ibunya.

“Mak dari mana ni? Dah lama ke mak berdiri kat situ?” Soal Yana tersipu-sipu. Puan Nora yang sedang memandangnya tersenyum.
“Baru lagi. Mak dari rumah Tok Cik kamu tadi.” Jawab Puan Nora sambil masuk dan duduk di atas sofa berbunga biru yang kelihatan masih baru itu. Diselaknya langsir berbunga sedondon yang tergantung


Ada lagi.....

0 comments: